Źródło grafiki: https://pixabay.com
Właściciele nowych samochodów otrzymali nieoczekiwany prezent na Boże Narodzenie. Chodzi o marki Peugeot 208 ,Toyota GR86 oraz CitroĂŤn, modele: C3, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C4 Spacetourer, DS3 i DS4.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał powiadomienie, że w samochodach marki Citroën, modele: C3, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C4 Picasso, C4 Spacetourer, DS3 i DS4 oprogramowanie pojazdu może wpływać na diagnostykę układu wspomagania hamowania, co może stwarzać ryzyko ograniczenia lub braku wspomagania podczas hamowania.
Kampania naprawcza obejmuje aż 3 595 pojazdów. Właściciele aut powinni zgłosić się do autoryzowanych serwisów w związku z koniecznością zainstalowania nowej wersji oprogramowania w celu poprawy diagnostyki układu wspomagania hamowania oraz uniknięcia ryzyka ograniczenia lub braku wspomagania podczas hamowania. Ponadto zostaną sprawdzone elementy układu wspomagania hamowania, które mogły się uszkodzić w wyniku zużycia paska rozrządu.
Problem mogą mieć także właściciele samochodów marki Peugeot 208 (P21). Te - zgodnie z zawiadomieniem producenta - zostały wyprodukowane z niewłaściwie skonfigurowaną wiązką przewodów hamulca ręcznego, co może prowadzić do nieprawidłowego działania kontrolki hamulca ręcznego. W konsekwencji, użytkownik nie zostaje poinformowany, kiedy hamulec ręczny zostaje zwolniony manualnie, co może mieć wpływ na bezpieczeństwo podczas jazdy i może doprowadzić do zagrożenia pożarowego z powodu przegrzania klocków hamulcowych.
Właściele pojazdów powinni zgłosić się do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia, czy kontrolka hamulca ręcznego włącza się na zestawie wskaźników i, w razie potrzeby, usunięcia klipsa mocującego z wiązki hamulcowej, aby uniknąć naprężania przełącznika. Kampania naprawcza obejmuje 124 samochody.
Również przedsiębiorca Toyota Central Europe sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Toyota GR86, wyprodukowane w Japonii od 25.03. do 15.09.2022 r., wyposażone są w moduł DCM (Data Communication Module), który obsługuje system wzywania pomocy w sytuacjach awaryjnych. Umożliwia on ręczne, lub w przypadku określonych poważnych wypadków, automatyczne nawiązywanie połączeń. Przed dostarczeniem samochodu do klienta, moduły DCM wymagają ręcznej aktywacji w celu obsługi wyżej wymienionych usług. Jednak ze względu na niewłaściwy proces zastosowany w przedmiotowych autach, istnieje możliwość, że moduł DCM nie został aktywowany podczas obsługi przed dostawą. W tej sytuacji osoby znajdujące się w samochodzie nie są ostrzegane, że system nie może nawiązać połączenia. W związku z powyzszym, właściciele powinni udać się autyryzowanego serwisu w celu weryfikacji stanu modułu DCM, i w razie potrzeby jego aktywacji. Kampania naprawcza obejmuje tym razem 18 samochodów.
Źródło:
Komunikat prasowy UOKiK dotyczący powiadomienia o produktach niebezpiecznych, https://uokik.gov.pl
Treści publikowane w serwisie internetowym PlanetaPrawo.pl mają charakter informacyjno-edukacyjny. Nie stanowią one porad prawnych i nie zastępują profesjonalnej pomocy prawnej. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki związane z ich wykorzystywaniem. Wszelkie prawa zastrzeżone – powołując się na publikację podaj źródło.
UOKiK sprawdzi serwisy crowdfundingowe
2024-11-05 10:00Co zawiera projekt ustawy o kryptoaktywach?
2024-03-18 10:35Ceny sprzętu Xiaomi podstawą działań UOKiK
2024-05-31 16:00Upadłość zmarłego przedsiębiorcy
2023-03-03 00:01