Promocja bez autopromocji czyli skuteczny Twitter Marketing kancelarii prawnej

artykul

Twitter rośnie w siłę, a tym samym zwiększa się jego potencjał marketingowy. Choć …królem” social media nadal wydaje się być Facebook, to Twitter niewiele mu ustępuje. Warto więc wykorzystać jego siłę, zwłaszcza że Twitter Marketing może przynieść wymierną korzyść kancelarii.

Twitter a Facebook

Nim przejdziemy do omówienia zasad Twitter Marketingu, warto pokrótce przybliżyć, czym jest serwis społecznościowy Twitter i co odróżnia go od popularnego Facebooka.

Poza faktem oczywistym, że na Twitterze nie ma „Znajomych”, galerii zdjęć czy grup, pierwszą istotną różnicą jest niewątpliwie liczba użytkowników.  Gdy Facebook notował 1,93 miliarda aktywnych użytkowników dziennie, Twitter mógł pochwalić liczbą 206 milionów. Drugą - istotną z punktu publikowania wpisów - różnicą jest liczba dostępnych znaków. O ile Facebook nie czyni w tej materii specjalnych ograniczeń, o tyle Twitter narzuca zwięzłą formę przekazu treści. Jeden tweet nie może bowiem przekraczać 280 znaków.  Kolejną  istotną dla Twitter Marketingu różnicą jest krótsza, aniżeli w przypadku Facebooka, żywotność publikowanych treści. Twitter skupia się bowiem na informowaniu i aktualizacji, odnosząc się do bieżących wydarzeń.  

Twitter w promocji kancelarii

Czas przyjrzeć się podstawowym zasadom, które przydadzą się w promocji kancelarii. Skuteczny Twitter Marketing opiera się głównie na:   
1.    Promocji bez autopromocji
2.    Ciekawych tweetach
3.    Szybkiej reakcji
4.    Zwięzłym formułowaniu wpisów
5.    Tagowaniu
6.    Retweetach
7.    Obserwowaniu wskaźników

Twitter Marketing kancelarii prawnej

Jeżeli chcesz prowadzić skuteczny Twitter Marketing, musisz pamiętać, że Twitter opiera się w całości na tweetach, stanowiących krótkie wpisy udostępniane na profilu użytkownika. Warto pamiętać, że tworząc tweet należy unikać agresywnej autopromocji. W przypadku adwokatów czy radców prawnych, zasada ta jest jednak podstawą wszelkich działań marketingowych, bowiem obowiązujące zawodowych pełnomocników obostrzenia w zakresie reklamy wymagają stosowania takich narzędzi promocji, które licują zarówno z godnością zawodu , jak i z wiążącymi ich zasadami etyki. Warto zatem skupić się na treści umieszczanych wpisów.

Chcąc opublikować tweet, należy dobrze przemyśleć to, co chce się w nim przekazać. Warto dzielić się unikalnymi informacjami, wszak to co oryginalne zawsze zostanie zauważone. W natłoku informacji jedynie ciekawe, przemyślane i wartościowe treści mają potencjał marketingowy. Warto także skupiać się na informacjach związanych z bieżącymi wydarzeniami, które intrygują grupę docelową potencjalnych odbiorców świadczonych przez kancelarię usług. Przykładowo, jeżeli rząd planuje aktualnie istotną nowelizację np. prawa alimentacyjnego, warto odnieść się do tej kwestii w swoich wypowiedziach.    

Każdy publikowany tweet powinien być zwięzły i nie przekraczać 280 znaków. Warto załączyć w nim link, np. do tekstu opublikowanego na stronie bądź blogu kancelarii. Należy wówczas pamiętać o jego skróceniu, w czym pomoże szeroki wybór bezpłatnych narzędzi internetowych. Nie zaszkodzi również umieszczenie ciekawej grafiki bądź intrygującego zdjęcia. Przekaz wizualny ma bowiem również silny potencjał marketingowy.    

Tworząc tweet nie wolno zapominać też o używaniu hashtagów. Pozwalają one innym użytkownikom Twittera na znalezienie interesujących ich treści. Należy pamiętać, że na Twitterze nie ma Znajomych, lecz są Obserwujący, a sam portal nastawiony jest na treści spełniające cechy mikroblogowania.

W Twitter Marketingu istotne jest także tworzenie długofalowej relacji z innymi użytkownikami. Dlatego konieczne jest systematyczne umieszczanie wpisów, zwłaszcza że Twitter nastawiony jest na relacje w czasie rzeczywistym. Ta cecha sprawia, że Twitter jest jednym z najszybszych kanałów wymiany informacji. Wpływa to istotnie na żywotność poszczególnych tweetów, którą szacuje się jedynie na 20 minut.  

Retweet czyli twitterowe podaj dalej

Czym jest retweet? Retweet to nic innego, jak udostępnienie, czyli funkcja zamieszczenia danego tweeta na swoim profilu.  Warto przy tym pamiętać, że użytkownik, którego treść udostępnia się na swoim profilu, dowiaduje się o tym, co sprawia, że w geście wdzięczności najprawdopodobniej retweetuje także twoje treści. W ten prosty sposób dociera się do coraz szerszego grona użytkowników, a więc także i potencjalnych klientów.  

Twitter Marketing a obserwowanie wskaźników

Jeżeli chcemy sprawdzić skuteczność działań marketingowych, konieczna jest analiza odpowiednich wskaźników, a Twitter Marketing nie czyni w tej mierze żadnego wyjątku. Szczególnie pomocne mogą być takie wskaźniki, jak:  
- liczba użytkowników obserwujących nasz profil;
- liczba retweetów;
- liczba kliknięć w zamieszczane linki.   

Twitter Marketing i jego potencjał

Twitter, mimo że mniej popularny niż Facebook, może stanowić doskonałe narzędzie promocji kancelarii i z powodzeniem sprawdzać się w marketingu prawniczym. Twitter pozwala bowiem na swobodną komunikację z innymi użytkownikami, a zasięg tweeta zależy w zasadzie wyłącznie od jego wartości  merytorycznej. Właściwie prowadzony Twitter Marketing z pewnością przyczyni się do promocji marki kancelarii, czyniąc to w sposób bezpieczny, tj. w zgodzie z zasadami etyki i godnością zawodu adwokata czy radcy prawnego .

 

Treści publikowane w serwisie internetowym PlanetaPrawo.pl mają charakter informacyjno-edukacyjny. Nie stanowią one porad prawnych i nie zastępują profesjonalnej pomocy prawnej. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek skutki związane z ich wykorzystywaniem. Wszelkie prawa zastrzeżone – powołując się na publikację podaj źródło. Wykorzystywanie zawartości serwisu internetowego PlanetaPrawo.pl jako danych treningowych AI jest zabronione. 

PlanetaPrawo.pl - przepisy, praktyczne komentarze, orzecznictwo, marketing prawniczy

Odwiedź nasz Sklep, polub nas na Facebooku, obserwuj nas na Twitterze

>>Powrót do artykułów w: Kancelaria

Korzystając z naszych usług akceptujesz postanowienia Regulaminu oraz Polityki prywatności. Strona wykorzystuje pliki cookie. Możesz zarządzać plikami cookie poprzez modyfikację ustawień przeglądarki, z której korzystasz.

Przechodzę dalej