Umowa merchandisingu reklamowego stanowi umowę nienazwaną. Jej zawarcie jest możliwe na podstawie art. 353(1) k.c. wyrażającego zasadę swobody umów. Stronami są merchandisingodawca oraz merchandisingobiorca. Na podstawie omawianej umowy pierwsza ze stron odpłatnie wspiera marketingowo drugą w celu zwiększenia poziomu sprzedaży określonego produktu.
W dniu 11 stycznia 2024 r. Sąd Najwyższy, działając w pełnym składzie Izby Kontroli Nadzwyczajnej i Spraw Publicznych na posiedzeniu jawnym, wydał uchwałę w sprawie ważności wyborów do Sejmu i Senatu RP.
Rząd przygotowuje pakiet rozwiązań, które mają pomóc przedsiębiorcom w realizacji ich obowiązków publicznoprawnych.
Przedmiotem petycji, którą bada komisja sejmowa, jest postulat, aby ustawowo wyłączyć przymus adwokacko-radcowski przed SN w określonej kategorii spraw.
Istota prawa łaski sprowadza się do darowania w całości albo złagodzenia orzeczonej kary lub środka karnego.
Sąd Najwyższy zajmie się kwestią ważności wyborów parlamentarnych na posiedzeniu jawnym zaplanowanym na 11 stycznia.
Umowa kontraktacji jest umową nazwaną, uregulowaną w ramach art. 613 i n. k.c. Omawiamy kwestie praktyczne na przykładach.
Kapitał zakładowy pełni rolę gwarancyjną. Stanowi swoiste zaplecze kapitałowe spółki z o.o. i z tego powodu zmiany jego wysokości wymagają spełnienia określonych w prawie handlowym warunków. Omawiamy najważniejsze zagadnienia dotyczące obniżenia kapitału zakładowego w spółce z o.o.